Ravence budík opravdu sluší
...už se rozběhly přípravy i stran jednostopého vozítka. Dnes brzy po svítání jsem se tiše přikradl do garáže, kde zatím Ravenka sladce spala a aniž bych jí probudil, pomalu a velmi něžně jsem ji začal svlékat od přebytečných svršků až po chvilce přede mnou stanula téměř úplně nahá, ve své kovově chladné a antikorozním nátěrem opatřené kráse. Nahá tak jak jí pán bůh stvořil (v mém případě koncernová pobočka Honda Italia se sídlem v Římě)
Jako každou ženu je nutné jí stále rozmazlovat malými dárečky - tím dnešním byla montáž a připojení elektronického tachometru, který nahradil stávající již delší dobu nefunkční tachometr z jakéhosi staršího horského kola. Zapojení veškeré kabeláže nebyla věc nikterak náročná- zvláště má-li člověk po ruce přehledné schéma přístoje - (viz obr č 1)
a pokud má k dispozici i další přehledné schéma elektriky motocyklu (obr č 2)
snad právě proto jsem nad tímto úkolem strávil jen asi něco okolo celého dne- od deseti dopoledne téměř až do noci- a stále ještě řeším jak úspěšně dokončit některé vyvstalé potíže. První z nich- umístění obíhajícího magnetu do kola jsem vyřešil netradičně umístěním magnetu i senzoru na zadní kolo. Přesněji do takové šikovné díry v rozetě řetězu. S pomocí mého zručného souseda důchodového věku Franty Lindušky a jeho stojanové vrtačky se podařilo navrtat dírku a vyříznout vnitřní závit M6 do hlavičky šroubu M12 - do této malé dírky se utáhl vlastní magnetický šroubek a celé "soušroubí" se vsadilo do vyřízlého závitu ve zmíněné díře zadní řetězové rozety- zatím zdá se funguje bez problémů. Otáčky se měří omotáním slámově žlutého drátu 2-5x okolo kabelu ke svíčce - tolik teorie - prakticky zatím také funguje leč neukazuje nic co by mělo zbla společného se skutečnými otáčkami. I po vsazení odporu 1Mohm se na nahodilém komíhání a kolotání ukazetele otáček mnoho nezměnilo a tak poslední možností je zapojení přímo na CDI. A teď to nejmenší - senzor tlaku oleje. Ten totiž na ravence při správném mazání spojuje mínus kontakt a vede samozřejmě k zhasnutí červené kotrolky, nový tachometr však používá jako vstupní signál plusové části palubního napětí. Zakoupené relé zdá se vyřeší můj problém a tak po hodinovém zkoumání a správném a jistě velmi odborném letování kontaktů se mi podařilo výstup přepólovat na plus. Zapojil jsem, pustil klíček a kontrolka oleje velmi rozverně dělá přesný opak než by měla... Ještě že jsem relátka zakoupil dvě a po telefonické konzultaci s elektroprodejnou jsem naletoval i to druhé přesně naopak od toho prvního aby propouštělo proud když do něj žádný neteče a tedy i opačně... inu po dalších dvou hodinách jsem vše zapojil a... ...a opět kontrolka svítí když nemá... asi si prostě musím zvyknout že při správném mazání na mě bude celou cestu svítit nepříjemně rudá kontrolka oleje a zle bude právě naopak až když tato zhasne...
Možná jsem se pod tíhou dnešních technických zážitků rozepsal více než bylo potřeba.
Dalším cílem bude úprava a montáž držáků bočních kufrů a kvůli tomu přemístění zadních blinkrů - ale to až se mi zahojí dnešní kutilská zranění (fyzická i duševní)...
Nezbývá než pozvednout palec na důkaz dnešního nemalého úspěchu a popřát mnoho zdaru do dalších technických hurá akcí...
Tarsius Davidus
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Myslím, že jsem se ztratila někde u "CDI", což bude zřejmě něco jako inflamatio ducti cavernosi :)
OdpovědětVymazatEwička
Jsem se pobavil :) Perfektni cteni. To cidlo oleje - to mi nejak uplne uslo. Ti to jako sviti at tam privedes minus, plus, cokoliv?
OdpovědětVymazatPodle schematu to vypada, ze kdyz nemaze, tak je tam Napeti a to je presne to co ten tachometr chce. Ne?